ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد

ایمپلنت دندان یک گزینه درمانی ساده است که راه‌حلی طبیعی برای مشکل از دست دادن دندان ارائه می‌دهد. ایمپلنت‌های دندانی که از ریشه تیتانیوم و روکش سرامیکی تشکیل شده است، به شما امکان می‌دهند همانطور که صحبت می‌کنید، غذا بخورید و لبخند بزنید. کاشت ایمپلنت دندانی شامل چندین مرحله مهم قبل از حصول نتیجه نهایی است که در زیر برای شما شرح داده‌ایم. بنابراین درمان ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟


در این نوشته، مراحل مختلف کاشت ایمپلنت های دندانی را بررسی می‌کنیم. همچنین به متغیرهایی که می‌توانند بر مقیاس زمانی فرآیند تأثیر بگذارند و عواملی را که باید قبل از تصمیم‌گیری برای ادامه این نوع درمان در نظر بگیرید، بررسی خواهیم کرد.


در حالی که ایمپلنت‌های دندانی تیتانیومی مورد استفاده امروزه اختراع نسبتا جدیدی هستند، عمل جایگزینی دندان‌های از دست رفته هزاران سال است که وجود داشته است. تمدن‌های باستانی چین با گیره‌های بامبو حکاکی شده که در دهان آن‌ها به عنوان جایگزینی برای دندان‌ها جاسازی شده است، کشف شده‌اند.


ایمپلنت دندان تنها راه برای رسیدن به لبخند کامل‌تر نیست. اگر دندانی را از دست داده‌اید، استخوان فک شما تحریک لازم را دریافت نمی‌کند و ممکن است استخوان کاهش یابد، وجود شکاف می‌تواند باعث حرکت دندان‌های اطراف و نامرتبی شدن آن شود.


فرآیند درمان


تمام برنامه‌های درمانی متناسب با نیازهای هر بیمار طراحی شده است، مراحل خاصی وجود دارد که هر بیمار ایمپلنت دندانی را تجربه خواهد کرد:



مشاوره


عمل جراحی


التیام‌بخش


اتصالات تاج


این چهار مرحله کلیدی نقشه راه مهم برای لبخند رویایی شما هستند و بر مدت زمانی که درمان ایمپلنت دندان شما طول می کشد تأثیر می‌گذارد.


اگرچه ایمپلنت‌های دندانی گزینه‌ای بسیار رایج برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند که نتایج عالی و طولانی‌مدت ارائه می‌دهند، درمان می‌تواند بین ۳ تا ۱۵ ماه طول بکشد که تمام مراحل ذکر شده در بالا را ممکن می‌سازد.


مشاوره


مانند تمام درمان‌های دندانپزشکی، مشاوره اولیه با یک تیم مجرب و حرفه‌ای اولین راه‌حل است. در طول این مشاوره، شما قادر خواهید بود در مورد هر گونه نگرانی در مورد سلامت دهان خود، مراحل درمان، آنچه می‌توانید در طول فرآیند انتظارش را داشته باشید و نتایجی که امیدوارید به دست آورید، صحبت کنید.


هنگامی که تصمیم گرفتید ایمپلنت‌های دندانی بهترین گزینه درمانی برای شما هستند، برای مشاوره دیگری با ایمپلنتولوژیست مورد انتخابتان ملاقات می‌کنید. در طول مشاوره با دندانپزشک‌تان، روند کار با جزئیات کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.


دندانپزشک با صحبت در مورد هر جنبه‌ای از درمان به هر بیمار کمک می‌کند تا احساس راحتی و آرامش کند. همه چیز از مراحل مختلف و گزینه‌های قیمت ایمپلنت دندان گرفته تا مراقبت‌های بعد از آن می‌تواند مورد بحث قرار گیرد و به شما این امکان را می‌دهد که آگاهانه در مورد مراقبت خود تصمیم بگیرید. درک مدت زمان درمان ایمپلنت دندان ضروری است و مهم است به خاطر داشته باشید که اگرچه این فرآیند می‌تواند نتایج باورنکردنی ارائه دهد، اما راه حل سریعی نیست.


مرحله بعدی درمان، سی تی اسکن است که به تیم دندانپزشکی اجازه می‌دهد تا ارزیابی کنند که چه نوع ایمپلنت دندانی با نیازهای شما، سبک زندگی شما و نتایجی که می‌خواهید به دست آورید مطابقت دارد.


سی تی اسکن همچنین به دندانپزشک این امکان را می‌دهد که ببیند آیا مشکلات اساسی وجود دارد که باید قبل از درمان برطرف شود، مانند بیماری لثه و تراکم استخوان فک شما.


سپس دندانپزشک نتایج اسکن شما را ارزیابی می‌کند و پیشنهاد می‌کند که کدام یک از سه نوع ایمپلنت دندان نتیجه مطلوب را به شما ارائه می‌دهد.


با استفاده از فناوری پیشرفته، دندانپزشک‌تان یک قالب سفارشی از دندان‌های شما می‌گیرد تا تاج شما کاملاً با شکل و اندازه دندان‌های شما مطابقت داشته باشد.


با ساخت یک تاج سفارشی، رنگی که مطابق با دندان‌های طبیعی شما باشد، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که لبخند شما تا حد امکان طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد.

منبع خبر :