آخرین اخبار

27. مرداد 1394 - 19:40   |   کد مطلب: 4284
مغرب پرس: مدیر کل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه گفت: طی دوره های کامل از دستگاه های اجرایی استان به صورت مستمر نظارت و بازرسی صورت گرفته و عملکرد آنها ارزیابی خواهد شد.

مغرب پرس: حجت الاسلام عبدالله عزیزی ظهر امروز سه شنبه در نشستی خبری، اظهار داشت: دفتر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه در ۶ حوزه فعالیت دارد و علاوه بر آن مسئولیت دو دبیرخانه مهم در حوزه بازرسی و نظارت را بر عهده دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته تا کنون طی ۵ دوره کامل از فرمانداری ها، بخشداری ها و ادارات خدمت رسان شهرستانهای تابع، بازرسی صورت گرفته است، تصریح کرد: اساس کار ما بازرسی است و بر این اساس طی دوره های کامل در استان از دستگاه های اجرایی به صورت مستمر نظارت و بازرسی صورت گرفته است.

 

 

عزیزی با تاکید بر اینکه نظارت بر حوزه ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اداری را شخصا عهده دار است، افزود: در حوزه ارتباط مردمی نیز به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ نفر مراجعه کننده داشته ایم که اهم مسائل آنها موضوع اشتغال و تسهیلات بانکی است و برخی نیز مرتبط با مشکلاتی بوده که کارکنان اداره ها ایجاد کرده اند و از آنها شکایاتی صورت گرفته است.

 

 

مدیر کل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: در مورد شکایاتی که از مدیران دستگاه ها صورت می گیرد، با تحقیق و استفاده از عقلانیت، خرد، دانش و فهم طوری رفتار می کنیم که احساس امنیت و آرامش و رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم ایجاد شود.

 

 

عزیزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی ویژه به امور مردمی و دستور اکید به مدیران و روسای سه قوه در این زمینه بیان داشت: باید همه دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع حساس باشند.

 

 

وی قالب کار سازمان بازرسی را در واقع ارزیابی عملکرد دستگاه ها عنوان کرد و گفت: شرح وظیفه قانون گزاری برای فرمانداری و بخشداری ها تعریف شده است و از نوروز امسال نیز به صورت عملکردی متفاوت و جدید در خصوص نظارت بر دستگاه های خدمات رسان به مسافرین و گردشگران توجه و نگاه ویژه ای داشته ایم.

 

 

مدیر کل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه آخرین بازرسی امروز در فرمانداری با استقرار دو نفر بازرس انجام گرفته است است، افزود: قبل از آن نیز در مراکز بهداشتی و درمانی که خدمات ارائه می دهند با اعزام نیرو عملکرد مسئولین را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

 

 

عزیزی بیان داشت: تا پایان شهریور ماه کارگاه آموزشی یک روزه برای فرمانداری های شهرستان ها را در سطح استان برگزار می کنیم تا با وظایف خویش بیشتر آشنا شوند و دانش حقوقی آنها افزایش پیدا کند.

 

 

وی بیان داشت: هر مدیر و مسئولی موظف است محوری در توسعه غرب استان باشد و در این راستا بازارچه ها و مرزهایی که داریم باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

 

 

مدیر کل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه سامانه سامد ۱۱۱ را پل ارتباطی با دفتر بازرسی استانداری عنوان کرد و گفت: در حوزه ارتباط دولت با مردم از ابتدای سال تا به امروز ۴۶ هزار و ۵۵۲ مورد تماس تلفنی داشته ایم و پاسخگویی ها بر اساس راهنمایی و ارائه مشاوره و در برخی موارد بازرسی بوده است.

 

 

وی ادامه داد: دفتر بازرسی از ابتدای سال تا امروز طی ۸ جلسه با کل کارشناسان و برای اولین بار با حضور همه مدیران کل استان در زیر یک سقف به گفتگو پرداخت و ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مواد مخدر و پیش گیری از هر نوع فساد در دستگاه ها مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

 

 

عزیزی طرح تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد و افزود: این سازمان امسال رتبه اول کشوری طرح تکریم ارباب رجوع را کسب کرده و شعار ما این است که کارمندان نباید به نصب سمت اداری بر دیوار اتاق خود اکتفا کنند و باید به جای آن تکریم ارباب رجوع را جایگزین کنند و در این راستا به سازمان تامین اجتماعی منطقه یک نیز تاکید کرده ایم.

دیدگاه شما